Followers

Tuesday, December 28, 2010

Siapa Donnie Yen?


Lepas tengok cerita Flash Point dekat TV3 tadi aku teragak saper la nama mamat hero tu? Jadi dengan rajinnya aku pun search la pasal mamat ni yg sekarang ni aku nampak makin femes, dah setarap Jackie Chan sama Jet Li dah aku rasa stunt2 dia buat. Carik2 baru lah aku tau dia ni nama Donnie Yen. Aku dah tulis sedikit maklumat pasal mamat ni dalam pos aku ni. 

Donnie Yen ni lahir 27 Julai 1963(dah 47 tahun rupanya. Maintain macho lagi). Mamat ni adalah bintang filem, pengarah, dan produser filem kat Hong Kong. Dah berkahwin dengan Cecilia Cissy Wang pada tahun 2003 dah masih lagi kekal hingga sekarang (melepas la awek2 yg minat dekat mamat ni). Dia ni start dia punya kerier sebagai stuntman dalam filem Shaolin Drunkard, 1983. dan dia terus berkecimpung dalam bidang ni sampai lah kehari ni. Antara Filem dia yg femes Seperti Ip Man, Flash Point Dan banyak lagi

p/s: sapa kata org taa boleh naik dari bawah  

1 comment:

Anonymous said...

melepas donnie yen, awak kan ade

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...